Лекция: 15 Практикалық сабақ: 15 обсөЖ: 30 СӨЖ: 30 Барлық сағат саны: 90



жүктеу 0.59 Mb.
бет1/4
Дата07.09.2017
өлшемі0.59 Mb.
  1   2   3   4
,Қазақстан Республикасы

Білім және ғылым министрлігі

«Сырдария» университеті

Мәдениет және спорт факультеті


«Бейнелеу өнері және дизайн»кафедрасы
«Өрнек теориясы мен тарихы»пәні бойынша
050421-«Дизайн мамандықтарының суденттері үшін»

Оқу - әдістемелік кешен


(Силлабус)

Оқу түрі : күндізгі

Курс: 2 семестр 4

Лекция: 15

Практикалық сабақ: 15

ОБСӨЖ: 30

СӨЖ: 30

Барлық сағат саны: 90



Қорытынды бақылау:емтихан ІVсеместр
Аралық бақылау: (кредит бойынша) 2

Барлық балл саны:100 (кредит)


Жетісай – 2007


Құрастырған: оқытушы Садыкова Жұлдыз Ақылбекқызы



оқу-әдістемелік кешені

(Силлабус)

“Өрнек теориясы мен тарихы ” пәні бойынша

050421-“Дизайн” мамандықтарының студенттері үшін әзірленген

“ Өрнек теориясы мен тарихы” пәні бойынша 050421 “Дизайн ” мамандықтарының студенттері үшін әзірленген.
Оқу-әдістемелік кешен типтік бағдарлама негізінде құрастырылған. Типтік бағдарлама индексі:
Оқу - Әдістемелік кешен кафедра мәжілісінде талқыланған
№ Хаттама________ “______” 2007 ж

Кафедра меңгерушісі ____________________

Факультет әдістемелік кеңесінде мақұлданған
№ Хаттама _______ “ _____ ” 2007ж

Әдістемелік кеңесінің төреғасы : _______________

Университеттің Ғылыми кеңесінде мақұлданған
№ Хаттама ______ “_____ ” 200__ж

050421- мамндығын дайындайтын кафедра

меңгерушісімен келісілген__________________________________

Мазмұны
1. Алғы сөз………………………………………………………………………..

2. Жалпы мәліметтер……………………………………………………………..

3. Курстың мақсаты мен міндеттері……………………………………………..

4. Курстың пререквизиттері мен постреквизиттері…………………………….

5. Жұмыс оқу жоспарынан көшірме. …………………………………………...

6. Оқу сабақтарының қүрылымы…………………………………………………

7. Студентке арналған ережелер…………………………………………………

8. Оқу сағаттарының кредитке сәйкес тақырып

бойнша бөліну кестесі…………………………………………………………

9. Лекция сабақтарының мазмұны……………………………………………….

10. Семинар(практика, лабаратория) сабақтарының жоспары………………….

11. СӨЖ жоспары және орындау кестесі…………………………………………

12. ОБСӨЖ жоспары және орындау кестесі……………………………………..

13 Студеттердің ьілімін бақылау түрлері:…………………………………………

а) бақылау сырақтары

б) жазбаша бақылау жұмыс

в) тест сұрақтары

14. Студеттердің акадамиялық білімін рейтингтік бағалау жүйсі………………..

15. Пән бойынша оқу процесінің картасы………………………………………….

Алғы сөз
Оқу әдістемелік кешен “ Өрнек теориясы мен тарихы ” пәні бойынша 05042 “Дизайн” мамандықтарының суденттеріне осы курс бойынша оқытушының жұмыстан неғұрлым тиімді ұйымдастыруға арналған барлық қажетті оқу-әдістемелік материялдарды құрайды.т Білім беруде кредиттік технологияны пайдаланып, барлық құжаттрады бір кешенге біріктіре отырып , пәнді меңгеру процесінде студенттің білімін, машықтануын және біліктілігін жоғарғы деңгейге көтеру мақсаты көзделініп отыр.

ОБСӨЖ – оқытушының басшылығымен студенттің өзіндік жұмысы, СӨЖ – студенттердің өзіндік жұмысы.

Оқыту бағдарламасы (Syllabus), семестірдің басында әрбір студентке беріліп, студенттің білімін терендетуге, пәнге деген ықыласының артуына, шығармашылық және зеттеушілік қабілеттері ашылып, одан әрі дамуына себебін тигізеді деп күтілуде.

Дәрістің қысқаша жазбасы студентке қайсы бір тақырыпты қарастыруда неге назар аудару керектігіне бағыт береді, санасына негізгі ұғымдар мен терминдерді енгізеді. Пәнді толықтай меңгеру үшін студент ұсынылған әдебиеттің барлығымен дерлік жұмыс өткізіп және өзіндік жұмысының барлық көлемін орындау қажет.

Тапсырмалар мен жағдайлардың жиынтығы студенттерге кредиттерді тапсыруда пән бойынша өз білімдерін тексеруге және рейтинтік бақылауды тапсыруға, сынақ\емтиханды алуға арналған.
2. Жалпы мәлімдер
Оқытушы Садыкова Ж.А.

“Бейнелеу өнері және дизайн”№2 корпус, 2-этаж, 23 кабинет

Телефон:-

Кафедрада болу уақыты:9.00-18.00


Өткізу уақыты және орны





Аты-жөні

Сабақты өткізу, орны


Байланыстырушы мәлімет

Аудитория

лық сабақтар



СӨЖ

Телефон

1

Садыкова Ж.А.

Прак.


Уақыты_____

Ауд________



Уақыты_____

Ауд________


Тел:________

Каб:_________



Корпус:______

3. Пәнді оқытудың мақсаты


  • Жалпы білім беретін жоғарғы оқу орындарындағы студенттердің тәрбисі мен біліміне қойылатын мақсаттарды іске асырушы жоғары деңгейде кәсіби дайындығы бар дизайн мұғалімдерін даяарлау болып табылады;

  • Болашақ маманды дизайн-орындаушылық шеберлікке оның дизайн көркемдік эстетикалық көзқарасын қалыптастыру негізінде тәрбиелеу;

  • Дизайндық орындаушылық шеберлікті болашақ маман иесінің шығармашылық ой санасының дамыту негізінде тәрбиелеу;

  • Шығарманың білім беру жүйесінде түрлі өнер салаларының бір-бірімен ұштасуы;

Пәнді оқытудың міндеттері .





  • Жоғары білім беру жүйесінде басты орындардың бірі орындаушылық пәндерге беріледі. Себебі өрнек теориясы мне тарихы пәнінің оқытушысы түрлі орындаушылық шеберлік мәселелеріне жетік болып оның күнделікті тәжірибесінде қолдана білуі шарт.

  • Студенттердің өрнектердің дизайн шығарман жан-күйімен сезініп, оған деген сүйіспеншілік сезімін оятып, творчестволық мәнде ойлау қабілетін дамыту.

  • Әрбір шығарманың ерекшелігін танытып талдай білу, оны авторы, туу себептерінен жан-жақты хабардар болу.

  • Әр сабақта студенттің білім, білік, дағдыларын дамыта отырып, оның шығармашылыққа деген қызығушылығын арттыру.

  • Студенттердің ой өрісінің дағдысын үйрету.

  • Студенттерге сапалы білім азаматтық-эстетикалық тәрбие беру.


4. Курстың пререквизиттері және постреквизиттері




Пререквизиттер(пәннің алдында міндетті түрде игеруліге қажетті пәндер)

Постреквизиттер (пәннен кеиін өткізілетін, осы пәнге сүйенетін пәндер)

1

Сурет І,ІІ.

Ұлттық қол өнер бұйымдарының технологиясы.

2

Өндірістік дизайн элеметтер мен процесстері ІІІ

Дизайн саласындағы элеметтер мен үрдістер







Дизайн нысыналарын құрылымдау.

5. Жұмыс оқу жоспарынан көшірме


Кредит саны

Жалпы сағат саны

Оның ішінде

семестр

қорытынды

Прак. сабақ




ОБСӨЖ

СӨЖ

№1кредит




15

15

30

30

4сем

Емтихан

№2кредит




15

15

30

30







6.Оқу сағаттарының құрылымы:

Жұмыс бағдарламасында сағаттар оқу жұмсытары түрлеріне қарай бөлінген: лекция, семинар, ОБСӨЖ (оқытушының бақылауындағы студенттің өзіндік жұмысы), ЛБС-лабараториялық сабақтар.



Лекция – студентке тақырыпты игеруге неге назар аударуына бағыт береді.

Пәнді толық меңгеру үшін студент ұсынылған әдебиеттердің барлығымен жұмыс істеуі қажет.



Семинар сабақтарына – студент талдау, салыстыру, тұжырымдау, проблемеларды анықтай білу және шешу жолдарын белсенді ой әрекет талап ететін әдіс – тәсілдерді меңгеру керек

ОБСӨЖ - оқытушының бақылауындағы студенттің өзіндік жұмысы.

Материалды сабақ үстінде оқытушының көмегімен оқып меңгеру.

Оқытушы тақырыпқа сәйкес студенттің білім деңгейін тексереді, бақылайды.

СӨЖ-студенттің өзіндік жұмысы. Студент СӨЖ тапсырмаларын кестеге сәйкес белгіленген мерзімде оқытушыға тапсыруға міндетті.

Лабаратория лықсабақтарда студент теориялық қорытындыларын, яғни, теория мен тәжрибе бірлігін анықтап, құрал – жабдықтарды құрастыруға дағдыланды, тәжрибе кезінде алынған нәтижелерді талдауды, теориямен сәйкестеліп дәлелдеуді үйренеді.
7.Студентке арналған ережелер (Rules):


  1. Сабаққа кешікпеу керек.

  2. Сабақ кезінде әңгімелеспеу, газет оқымау, сағыз шайнамау, ұялы телефонды өшіріп қою керек.

  3. Сабаққа іскер киіммен келу керек.

  4. Сабақтан қалмау, науқастыққа байланысты сабақтан қалған жағдайда деканатқа анықтама әкелу керек.

  5. Жіберілген сабақтар күнделікті оқушының кестесіне сәйкес өтілінеді.

  6. Тапсырмаларды орындамаған жағдайда қорытынды баға төмендетіледі.


8.Оқу сағаттарының кредитке сәйкес тақырып

бойынша бөліну кестесі.



Лекция тақырыбы

Лекция


Прак.


С¤Ж

ОБСӨЖ


1

Кіріспе. Өрнек теориясы мен тарихы.









1

1

1




1

1




1

1

1

2

Әр эпохтың стилі мен өрнектері.

1




1

1




1

1

1

3

Классификациялық өрнектер



1




1

1




1

1

1




1

1

1

4

Хронологиялық тарих.

Өрнектердің өнерлігі.



1




1

1

1




1

1




1

1

1

5


Ежелгі қауымдық құрылысы
ның өрнектері.




1

1

1




1

1

1

6

Көшпенді елдерінің өрнектері. “Аң стилі”




1

1

1




1

1

1

1

Европа елдерінің өрнектері.

1




1

1

1




1

1

2

Азия елдерінің өрнектері




1

1

1

1




1

1

1




1

1




1

1

1

3

Классицизм өрнектері

1




1

1

1




1

1




1

1

1

4

Солтүстік Кавказ бен шығыс Кавказ елдерінің өрнектері.

1




1

1

1




1

1




1

1

1

5

Кейбір құрастырылған ерекше монокомпозиция өсімдік формасы мен және натюрморт

тақырыбындағы өрнектер.




1




1

1

1




1

1




1

1

1




1






Қазақстан Республикасы

Білім және ғылым министрлігі
«Сырдария» университеті

«Мәдениет және спорт» факультеті


«Бейнелеу өнері мен дизайн» кафедрасы

“Өрнек теориясы мен тарихы ” пәні бойынша


050421 Дизайн мамандығының студенттері үшін

Лекцияның қысқаша курсы

Жетісай – 2007


9Лекция сабақтары

Өрнек теориясы мен тарихы.



(1-сағат)

Жоспар

Өрнек теориясы мен тарихы.

1. Қазіргі заманмен салыстырғандағы өрнектер теорисы.

2. Әртүрлі шығармашылық туынды ретінде қалдырған ой-өріс.




Пайдаланатын әдебиеттер:


  1. Л.В. Фокинна Орнамент Ростов на Дону

  2. Андиев Б.Ф., Андтиева Р.Ф. Осетинский орнамент. Орджоникидзе: Северо-Осетинское книжное издетельство, 1960.

  3. Амиранашвили Ш.Я. Истрория грузинского искусства. Тбилиси, 1962.

  4. Арманд Т. Ормаментация ткани. М.-Л., 1931.

  5. Атакишиева М.И., Джебраилова М.А., Исламова В.М. Азербайджанские вышивки. Альбом. М.: Искусство, 1971.

  6. Бартенев И.А., Батажкова В.Н. Очерки истории архитектурных стилей. М.: Изобразительное искусство, 1983.

  7. Василенко В.М. Русское приклодное искусство. Истоки и становление. І век до нашей эры- ХІІІ век нашей эры. М.: Искусство, 1977.

  8. Госюк Е.О., Степан М.Г. Художественное вышивание. Киев: Выща школа, 1986.

  9. Герчук Ю.Я. Что такое орнамент? М.:Галарт, 1998.

  10. Гольдштейн А.Ф. Башни в горах. М.: Советский художник, 1977.

  11. Даркевич В.П. Советское искусство Византии. М.: Искусство, 1975.

  12. Дурново Л.А.Очерки изобразитеольного искусство средневековой Армении. М.: Искусство, 1979.

  13. История народов Северного Кавказа (конец XVIII в.- 1917г.). М.:Наука, 1988.

14 . Сокоолова Т.М. Орнамент-почерк эпохи. Л.:Аврора, 1972

Әр эпохтың стилі мен өрнектері.

(1-сағат)

Жоспар
1.Өркениетті қоғам мен құқықтық мемлекеттің гүлдене түсіуі

2.Қажеттіліктің бірі –халықтың қолөнері




Пайдаланатын әдебиеттер:
3.Л.В. Фокинна Орнамент Ростов на Дону

4.Андиев Б.Ф., Андтиева Р.Ф. Осетинский орнамент. Орджоникидзе: Северо-Осетинское книжное издетельство, 1960.

5.Амиранашвили Ш.Я. Истрория грузинского искусства. Тбилиси, 1962.

6.Арманд Т. Ормаментация ткани. М.-Л., 1931.

7.Атакишиева М.И., Джебраилова М.А., Исламова В.М. Азербайджанские вышивки. Альбом. М.: Искусство, 1971.

8.Бартенев И.А., Батажкова В.Н. Очерки истории архитектурных стилей. М.: Изобразительное искусство, 1983.

9.Василенко В.М. Русское приклодное искусство. Истоки и становление. І век до нашей эры- ХІІІ век нашей эры. М.: Искусство, 1977.

10.Госюк Е.О., Степан М.Г. Художественное вышивание. Киев: Выща школа, 1986.

11.Герчук Ю.Я. Что такое орнамент? М.:Галарт, 1998.

12.Гольдштейн А.Ф. Башни в горах. М.: Советский художник, 1977.

13.Даркевич В.П. Советское искусство Византии. М.: Искусство, 1975.


  1. Дурново Л.А.Очерки изобразитеольного искусство средневековой Армении. М.: Искусство, 1979.

  2. История народов Северного Кавказа (конец XVIII в.- 1917г.). М.:Наука, 1988.

16 .Сокоолова Т.М. Орнамент-почерк эпохи. Л.:Аврора, 1972
Лекцияның мәтіні:
Өркениетті қоғам мен құқықтық мемлекеттің гүлдене түсіуі өскелең ұрпақтың рухани байлығы мен мәдениеттілігін, еркін ойлау қабілеті мен шығармашылығын, кәсіби біліктілігі мен біліктілігін талап етеді.

Осыған орай Қазақстан Республикасының білім беру мен тәрбиелеу саласының түбегейлі жаңару жағдайы –бүгінгі таңда халықтың дәстүрлі өнер өнер түрлерін жинақтап, зерттеулердің, оның айналасындағы тәлім-тәрбие , мол тәжрбиелеу қажеттігін тудырды.

Сондай қажеттіліктің бірі –халықтың қолөнері, оның ішінде ою-өрнек өнерінің тәләм-тәжрибелік мүмкіндіктерін қазіргі ұрпақ тәрбиесінде тиімді пайдалана білу болып табылады. Бұл мәселенің нәтижелі жүзеге асуы студенттердің қазақ ұлттық ою-өрнек өнері бойынша толық білім сапасын және оны оқушылардың тәрбиесіне пайдалана алу іскерлігі мен қабілетін қажет етеді.Оның үстінде қазақ ұлттық ою-өрнек өнері өзінің бай тарихы, терең мазмұны, сан қилы ерекшеліктерімен болашақ мұғалімдерге рухани, эстетикалық, эмоцианалдық, ителектуаллдық тұрғыда әсер етіп, олардың тұлғалық және сапалық қасиеттерін дамыта түсетіні сөзсіз.сондықтан да болашақ мұғалімдерді даярлау барысында жоғары оқу орындарының оқу-тәрбие процесіне ұлттық ою - өонек өнерін негізін аса қажет.

Өрнек теориясы мен тарихы.Өзіне тән даму жолы мен тарихы бар. Ол тарих сонау көне замандардан, сақ, андронов, мәдениетінен басталды. Андронов мәдениеті-б.з.б. екі мыңжылдықтың соңғы жартысы мен бір мыңжылдықтың басында Батіг сібір мен Қазақстанды мекендеген тайпалар (массагет, яксарт, дай, немесе даха, фарат, көмар, асқатағ, исседон, асси немесе аримасып, сармат, каспий және т.б.) туралы құнды тарифи деректер ежелгі заманғы грек және парся тарихшыларының қолжазбаларында кездеседі.Ол жазбаларда грек тарихшылары сақтарды “азиялық скифтер” деп., ал парся тарихшылары “сақ” деп. атаған.Бұған елімізге ұзақ жылдар жүргізілген археологиялық зерттеулердің нәтижесінде анықталған ежелгі мәдениетінің үлгілері дәлел бола алады.

Тарихи-ғылыми деректерге жүгінсек, қазақ халқының ою-өрнек өнері ежелгі замандардан бастау алып,қазақ жерін мекне еткен көшпелі тайпалар өнерінің ықпал-әсерімен сан ғасырлар бойы қалып тасып, өзіне тән белгілі бір жүйеге келгенін қапысыз таныр едік.Бұған делел –қазақтың алғашқы ою-өрнек үлгілерінен андронов, сақ, ғұн, үйсін мәдени мұраларынан ұшыратқанымызды айтсақта жеткілікті.



Қазіргі заманмен салыстырғандағы өрнектер теорисы.Археологиялық қазба жұмыстары кезінде табылған құмыралардың біразі геометриялық ою-орнекпен, яғни ирек қалыппен өрнектелген.Қиқымнан және “лотос қауызы” тәріздес етіп жасалған өрнектер (б.з.б. ІІІ-ІІ.ғ.ғ) Теңділік қорғанынан табылған (Алматы обылысы).Әдетте, өрнек ыдыстың, мойына, иініне немесе түбіне жақын жерге салынған. Құмараға тең бүйірлі шимақталған үшбұрыш, сынық сызықтар, меандр, ойық үүшбұрыштар немесе ыдыстың мойнынан бүіріне қарай кеннелюр түріндегі ою-өрнек салу қола дәуірінде кең тараған. Неоліт және қола дәуірінен Бізе белгілі “ұлу” өрнегі қоғам таптық құрылысқа бөліне бастаған кезде пайда болған деген болжам бар.Талдықорғаннан 1960 жылдары Х. Арғынбаев тапқан қазанда “ұлу” ою-өрнегі бейнелеген. Бұл өрнектің элементі көптеген тайпалардың нышан табысы ретінде бейнеленіп келген.ал ол Орта ғасырларда сәулет өнерінде кең қолданылған.Қазір егемендік елдің қол өнер туындылары басқа қырынан жаңа көрініс тапты, ол жаңа түрде, жаңа мазмұнға ие болуда.

Ою-өрнек өнерінің маңызы бүгінгі таңда арта түсуде. Ендігі міндет –ұлттық дұүниетаным ерекшелігін танытатын осы өнер саласын заман талабына сай жетілдіріп көркем рухани қазына ретінде пайдалана білу.

Классификациялық өрнектер

(2-сағат)




Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4


©melimde.com 2017
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет